„Боље спречити, него лечити “
У оквиру пројектне наставе, у одељењу III/2, реализована је радионица Боље спречити, него лечити. Радионицу је одржала ђачка мајка, др Данијела Грачић, тако да је уједно остварена и сарадња са родитељима. Oстварена је међупредметна повезаност са часовима природе и друштва, ликовне културе, срског језика, физичког и здравственог васпитања. Међупредметне компетенције: комуникативна компетенција, компетенција за учење, компетенција за сарадњу, одговоран однос према здрављу. Циљ радионице : Усвајање знања о заштити од заразних болести. Развијање позитивних ставова и навика за очување здравља. Оспособљавање ученика да препознају неке заразне болести.
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273206642_341260881339112_719498749936850124_n.jpg)
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273203627_341260784672455_6419306089613310900_n.jpg)
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273375049_341260788005788_4188747857616686270_n.jpg)
Исходи: разуме како и зашто чувамо здравље; зашто је важан систематски преглед; које су заразне болести и како се преносе.
У уводном делу часа, након представљања, родитељ је водио разговор са ученицима о школи коју треба завршити да би постао доктор, различитим специјалистима и њиховим називима, алату који доктор користи за рад. Након тога, ученицима је показано све оно што је доктору потребно за један преглед.
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273327284_341260874672446_2764254458285279140_n.jpg)
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273380017_341260878005779_5812911581058157745_n.jpg)
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273380038_341260781339122_8627912073737269641_n.jpg)
Главни део часа је био посвећен о симптомима које имамо када смо болесни, како треба да се понашамо у току болести, које болести су преносиве, као и о систематском прегледу који треба обавити када смо здрави. Након тога, предавач је на табли, а ученици у својим свескама, записали све оно што је битно са часа, а мапом ума су представљене нове речи које су ученици научили. Потом је уследио преглед ученика (грло, уши, плућа, мерење притиска и сатурације).Ученици су имали прилику и сами једни друге прегледати.
У завршном делу часа ученици су у пару илустровали како чувамо здравље. Дечаци су илустровали Чувамо здравље духа, а девојчице Чувамо здравље тела.
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273266900_341260944672439_6987283429742535247_n-300x225.jpg)
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273362000_341260964672437_9023352096521286367_n-300x225.jpg)
Радови су представљени тако што су их ученици залепили на табли. Након тога, ученицима су подељене дипломе, а потом су попунили евалуациони листић: „како ми се свидела радионица“.
![](http://www.momakg.edu.rs/wp-content/uploads/2022/03/273210823_341260961339104_6887663312024944152_n.jpg)
Ученици су били јако мотивисани за рад, активно учествовали и трудили у реализацији задатка. Циљ часа је постигнут.
Одељењски старешина